Abarth 595: na slovenskem trgu Abarth 595: na slovenskem trgu
Avstrijsko-italijanski Abarth je eno tistih avtomobilskih imen, ki ima častitljivo, vendar ne izjemno dolgo športno zgodovino, po drugi strani pa je podjetje, ki ves... Abarth 595: na slovenskem trgu
Abarth 595: bližnji sorodnik Fiata 500, a z izrazitim dirkaškim značajem.

Abarth 595: bližnji sorodnik Fiata 500, a z izrazitim dirkaškim značajem.

Avstrijsko-italijanski Abarth je eno tistih avtomobilskih imen, ki ima častitljivo, vendar ne izjemno dolgo športno zgodovino, po drugi strani pa je podjetje, ki ves ta čas ostaja manufaktura, neločljivo povezano z italijanskim Fiatom. Ta je lastnik Abartha postal leta 1971, ga leta 2007 ponovno obudil k življenju, sedaj pa se tudi uradno pojavlja na slovenskem avtomobilskem prostoru.

Abarth 595, ki kljub vsemu ne more in noče skriti bližnjega sorodstva s Fiatom 500, je na voljo z enim motorjem v treh izvedbah moči in s tremi paketi opreme. Pogon gre na prednji kolesni par, menjalnik je lahko petstopenjski ročni ali robotizirani MTA, naprodaj je tudi kabrioletska različica.

  • 1VK_5785ac
  • 1VK_5739aw
  • 1VK_5788
  • 1VK_5748a
  • 1VK_5761a
  • 1VK_5740aw
  • 1VK_5744aw
  • 1VK_5762a
  • 1VK_5691aw
  • 1VK_5726a
  • 1VK_5735w
  • 1VK_5751ac
  • 1VK_5773a
  • 1VK_5777a
  • 1VK_5765a
  • 1VK_5729aw
  • 1VK_5766
  • 1VK_5763a
  • 1VK_5732w
  • 1VK_5711aw
  • 1VK_5714wa
  • 1VK_5713aw
  • 1VK_5716aw
  • 1VK_5704w
  • 1VK_5696
  • 1VK_5705
  • 1VK_5717aw
  • 1VK_5719aw
  • 1VK_5706aw
  • 1VK_5707aw
  • 1VK_5881aw
  • 1VK_5876

Navzven in navznoter Abarth 595 seveda ne skriva svoje dirkaškega značaja, ki ga potrjujejo lahka platišča z nizko presečnimi gumami in tudi z rdečimi zavornimi čeljustmi, dvojni izpušni sistem in difuzor ipd. Avto je na voljo v 14 karoserijskih barvah (obstajajo tudi štiri dvobarvne variante), sedeži so lahko oblečeni zgolj v blago, usnje ali pa kombinacijo usnja in blaga, mogoče pa je izbirati tudi med devetimi vrstami 16 ali 17-palčnih kolesnih platišč ipd.

Abarthova prodajna in siceršnja filozofija se drži načela ‘ena oprema, en motor’. Motor (1.4 T-Jet) zmore  pri izvedenki Elaborabile 103 kilovate (140 ‘konj’), kar zagotavlja največjo hitrost 205 kilometrov na uro in pospešek 7,9 sekunde z mesta do 100 kilometrov na uro. Serijsko je avto opremljen s sedmimi varnostnimi blazinami, s stabilizacijskim ESP, pa z ročno klimatsko napravo, s 16-palčnimi platišči ipd. V varianti Turismo ima motor 117 kilovatov (160 ‘konj’, 210 km/h, 7,2 s pospeška do 100), opremski paket pa sestavljajo 17-palčna platišča, samodejna klima, zavorne čeljusti v rdeči barvi, športni sedeži so oblečeni v usnje ipd.

  • 1VK_5794lac
  • 1VK_5800
  • 1VK_5855a
  • 1VK_5796
  • 1VK_5838a
  • 1VK_5799
  • 1VK_5833a
  • 1VK_5803
  • 1VK_5824ac
  • 1VK_5802
  • 1VK_5849
  • 1VK_5847

Na vrh je postavljena različica Competizione. Motor je še nekaj močnejši, saj zmore 132 kilovatov (180 ‘konj’), to pa omogoči 225 kilometrov na uro največje hitrosti in 6,7-sekundni pospešek do 100. Oprema je še nekaj bogatejša, saj je avto opremljen z dvojnim izpušnim sistemom Record Monza, z rdečimi zavornimi čeljustmi Brembo, s športno-dirkaškimi sedeži, oblečenimi v usnje in blago ipd. Seveda je mogoče za dodaten denar vse izvedenke opremsko personalizirati, ob tem pa Abarth ponuja še različico 695 Biposto (140 kW/190 ‘konj’), ki pa pri nas ni naprodaj oziroma je na voljo po naročilu.

V najcenejši izvedenki (Elaborabile) je Abarth 595 naprodaj za 18.490 evrov, za Turismo hočejo 22.490, medtem ko stane Competizione 25.490 evrov. Robotizirani menjalnik avto podraži za dobrih 1.200 evrov, varianta zgoraj brez pa še za dodatnih 2.000 evrov. Prej omenjena izvedenka Biposto iz žepa potegne še 10.000 evrov (glede na Competizione), pri Avto Triglavu, ki edini pri nas (salon v Ljubljani) prodaja Abarth 595, pa upajo na kakšnih 10 kupcev v letu dni.

Foto: VK