Abarth 124 Spider Abarth 124 Spider
Abarth je znova živ! Vsak poznavalec Abartha in njegovih del zna povedati svojo različico filozofije tega moža. Nekaj pa zagotovo drži: Carlo je stremel... Abarth 124 Spider
Ozek v bokih in s črnima pokrovoma je orodje za vozne užitke: Abarth 124 Spider.

Ozek v bokih in s črnima pokrovoma je orodje za vozne užitke: Abarth 124 Spider.

Abarth je znova živ!

Vsak poznavalec Abartha in njegovih del zna povedati svojo različico filozofije tega moža. Nekaj pa zagotovo drži: Carlo je stremel k izpopolnjevanju malenkosti.

Ameriški V8 zna vsak malo bolj iznajdljiv mehanik vgraditi v zadosti veliko karoserijo.

***

Hočem reči: velika prostornina in velike motorne zmogljivosti same po sebi še zdaleč niso dovolj za športno-dirkaške vozne užitke. Te besede bi morale dati misliti, ko povem, da zmore današnji Abarth 124 Spider ‘le’ 30 ‘konj’ več kot Fiat 124 Spider. Drži namreč, da je tudi majhen avtomobil z majhnim motorjem lahko uživaški.

Abarth je znal iz majhnega potegniti veliko in v tem duhu so se faze izpopolnjevanja 124 Spider lotili tudi tokrat, začenši z zunanjim videzom. Ta v veliki meri sledi originalu iz leta 1972: oba pokrova sta črna mat (zoper bleščanje vozniku, na željo kupca pa brez doplačila tudi v barvi karoserije), poleg tega pa ima novi Abarth 124 Spider še večje zračne reže spredaj in zadaj štiri (2+2) zaključke izpušne cevi ter difuzor.

  • 1VK_1676a
  • 1VK_1591a
  • 1VK_1603a
  • 1VK_1593
  • 1VK_1670a
  • 1VK_1662a
  • 1VK_1660
  • 1VK_1675
  • 1VK_1663a
  • 1VK_1654a
  • 1VK_1595
  • 1VK_1672a
  • 1VK_1596a
  • 1VK_1600a
  • 1VK_1570sha
  • 1VK_1601a
  • 1VK_1579
  • 2016-06-16 11.09.09sha
  • 1VK_1578
  • 1VK_1585
  • 1VK_1569sh
  • 1VK_1588a
  • 1VK_1571
  • 1VK_1574ash
  • 1VK_1665a
  • 1VK_1644

Alcantara in usnje z rdečimi šivi v kokpitu ter bodeče rdeč merilnik motornih vrtljajev niso nikakršna novost, so pa ta hip menda še najboljša športna kombinacija, tako v smislu videza kot športnega počutja. Menda ključna je v kokpitu ploščica z zaporedno številko izdelanega Abartha 124, pri čemer je zanimivo, da imajo vozila z levim in desnim volanom ločeno štetje. V preostalem je Abarth tudi tokrat enak Fiatu.

Postaja vse lepše. Tako kot aerodinamične spremembe je tudi mehanika pošteno dodelana v Abarthu. Avtomobil ima že v osnovi izjemno dobro genetiko (dvojna trikotna vodila spredaj, spredaj sredinsko postavljen motor, zadnji pogon, lahka konstrukcija), Abarth pa je dodal zavore Brembo na prednji kolesi, (pri Abarthu uglašene) Bilsteinove blažilnike na vsa kolesa, prilagojene vzmeti, močnejša stabilizatorja in športnejši volanski servo. In izpuh Record Monza, zaščitni znak Carla Abartha.

Tudi (serijski) Fiat 124 Abarth iz leta 1972 je imel zgolj za 6 Njutonmetrov več navora in za 10 ‘konj’ večjo moč motorja od različice, iz katere so ga razvili (Sport Spider 1800), pa je vseeno postal večna ikona te znamke. Pri današnjem Abarthu pravijo, da je 170 ‘konj’ za dobro tono mase povsem dovolj za tisto, kar so hoteli doseči. Se pa Abarthu leta 1972 ni moglo niti sanjati o elektroniki. Današnji Abarth ima v primerjavi s Fiatom dodan Drive Mode Selector, sistem za spremembo vozne dinamike vozila, ki vpliva na motorni navor, odziv stopalke plina, značaj volanskega serva, stabilizacijski sistem in motorni zvok, če pa kupec doplača še za samodejni menjalnik (in srčno upam, da bo takšnih bolj malo), pa elektronika vpliva še na značaj pretikanja menjalnika. Jasno in k sreči: stabilizacijski sistem je moč tudi povsem izklopiti.

Tudi podpolkovnik Frank Slade (Vonj po ženski!) bi zaznal razliko med Fiatom in Abarthom. Ko se zgane Abarthov motor, to začuti tudi trebuh, ušesa pa sploh. Značilen je ta Abarthov zvok z nizkimi toni, dosti nižjimi, kot bi človek pričakoval od 1,4-litrskega motorja.

Kar nas pripelje do zaključnega dela in na začetek te zgodbe hkrati. Carlo Abarth seveda ni kot stvor, ki ga je oživil Victor Frankenstein. Znova pa je živ Abarth kot znamka in še bolj kot duh avtomobilizma: Abarth 124 Spider je verjetno tisto, kar bi danes ustvaril Carlo – avtomobil za vrhunske vozne užitke, ki jih omogočajo razmerje 6,2 kilograma na ‘konja’ moči, zadnji pogon, delna zapora diferenciala in vse drugo, našteto zgoraj.

Kratke ravnine med ovinki so zabavne, ker se voznik lahko malce bolj osredotoči na čudovit motorni zvok, pa tudi pospeševanja in (še bolj) zaviranja so impresivna. Prava zabava pa so seveda ovinki, kjer so natančen volan, idealna razdelitev mase in vrhunski pogon zadaj kombinacija, ki jo bo, vsaj za ta denar, težko preseči.

In to je Abarth, duh, znamka in človek.

Vinko Kernc

Na kratko

Lahko vodljiv in nezahteven, če vozniku ni do zabave, se z naraščanjem tempa spremeni v čudovito igračo za adrenalinsko zabavo med ovinki. Abarth, kot bi ga naredil sam Abarth.

Cene

Abarth 124 Spider: cene bodo znane ob prihodu na naš trg

V Sloveniji naprodaj konec leta

Abarth 124 Spider - tabela s tehničnimi podatki.

Abarth 124 Spider – tabela s tehničnimi podatki.

Foto: VK