Abarth 124 Spider Aut. Abarth 124 Spider Aut.
Quattro stagioni* Recept je preprost, kot le redkokateri. Uživanje v štirih letnih časih! *** Danes, ko imajo športni avtomobili po 300 in več ‘konj’,... Abarth 124 Spider Aut.

Italijanska športnost in vetrnjaštvo v enem: Abarth 124 Spider.

Quattro stagioni*

Recept je preprost, kot le redkokateri.

Uživanje v štirih letnih časih!

***

Danes, ko imajo športni avtomobili po 300 in več ‘konj’, se zdi, kot da se z manj ne da uživati. Napaka. Že Subaru BRZ in Toyota GT86 sta dokazala nasprotno. Očitno smo malo izkrivili pojem športnosti avtomobila.

Abarth! Res se je Carlo v nekem trenutku lotil tudi takratnega Porscheja, a je svojo filozofijo zgradil in zgladil na malih Fiatih. Še danes se govori o njih. Cene pa v nebo. Relativno, seveda.

A naj bo zdajle zvezda tale Abarth 124 Spider. Tri čarobne besede: Abarth, Spider in 124. Slednja trka na lep spomin, srednja je dala vetrnjaške užitke in prva športne užitke. Popolna kombinacija?

  • 1VK_2970ac
  • 1VK_2973ac
  • 1VK_3036a
  • 1VK_3039a
  • 1VK_3047a
  • 1VK_2912ac
  • 1VK_2916ac
  • 1VK_2958acpai
  • 1VK_2959acpai
  • 1VK_3031a
  • 1VK_3028a
  • 1VK_2963acw
  • 1VK_3034a
  • 1VK_3013a
  • 1VK_3020ac
  • 1VK_2962ac
  • 1VK_3022a
  • 1VK_2977ac
  • 1VK_2897a
  • 1VK_2900a
  • 1VK_2913a
  • 1VK_2901
  • 1VK_2902
  • 1VK_2909aw
  • 1VK_2893awc
  • 1VK_2894
  • 1VK_2905
  • 1VK_2906
  • 1VK_2899
  • 1VK_2886a
  • 1VK_2883a
  • 1VK_2930
  • 1VK_2880
  • 1VK_2888aw
  • 1VK_2895
  • 1VK_2932aw
  • 1VK_3018a

Treba se je najprej otresti napačnega pristopa: kabrioleti namreč niso poletni avtomobili. Če že, potem zjutraj ali zvečer, čez dan nabijanje sonca v glavo nikomur ni všeč. Pravi sezoni za kabriolet sta pomlad in jesen. Vprašajte Britance, navsezadnje tam prodajo največ kabrioletov.

Če traja zlaganje platnene strehe le par sekund, prav toliko pa tudi v nasprotni smeri, je kabrioletsko življenje blizu popolnega. Ni več izgovorov. Pa smo pri štirih letnih časih.

Poslušati izpuh Abarha 124 Spider je lahko zares popolno šele z odkrito streho. Zvok, ki je absolutno drugačen od vseh drugih športnih avtomobilov. Zavežite oči in naj se pelje mimo tristo avtomobilov in med njimi sedemdeset športnih, Abartha ne morete zgrešiti. Značilen, a tudi prepričljivo lep zvok. In to iz samo štirih valjev pri zgolj 1,4 litra prostornine ter pri 170 ‘konjih’.

Zgodilo se mi je prvič v življenju. Po plačilu goriva grem proti Abarthu, kjer me smeje pričaka moški srednjih let in mi moli roko. Nasmehnem se, stisnem roko, on pa samo: »A je dober?« Nekaj sicer odgovarjam, a hitro ugotovim, da je bilo vprašanje retorično. Že ve. Dajal je videz, kot da sem mu naredil dan. Potem sede v Q7 in odpelje. Ste razumeli? V Q7!

Nekdo je rekel: »Jooj, škoda, kabriolet pa tako vreme.« Ja, malo je tudi deževalo in malo je snežilo. In temperatura je padla pod ničlo. Prava reč. Če si kabrioletist po srcu in duši, te take marginalije ne vržejo s tira. Abarth 124 Spider je imel večino testa streho zloženo za sedežema. Recimo na oko kakih 97 odstotkov časa. Nihče ni zbolel, je bilo pa ogromno različnih odzivov okolice. Predvsem odobravajočih. Brez zavisti. Lepo.

Pri 130 kilometrih na uro brez strehe nad glavo še ni nič pretresljivega za ušesa. No, pri 210 je za občutljive že precej moteče. Jaz nisem. A vseeno: v tej kombinaciji hitrost sploh ni kriterij. Kriterij je en sam: uživanje.

Postopek je že dolgo znan: streho za sedeža, gretje v noge in skozi osrednje reže, vrat pokrit, na glavi kapa, stranski šipi dvignjeni. To je to. Potem sledita veter v laseh in Abarth v ušesih.

  • 1VK_2923
  • 1VK_2927
  • 1VK_2917
  • 1VK_2965
  • 1VK_2928
  • 1VK_2929
  • 1VK_2933
  • 1VK_2957a
  • 1VK_2920w
  • 1VK_2936a
  • 1VK_2937w
  • 1VK_2938
  • 1VK_2941wl
  • 1VK_2954
  • 1VK_2955
  • 1VK_2952
  • 1VK_2953
  • 1VK_2956
  • 1VK_3007
  • 1VK_3009a
  • 1VK_3010a
  • 1VK_3011
  • 2017-11-26 15.28.03-1a
  • 1VK_3004a
  • 1VK_2944

Ne vem, ali bi Carlo izbral (tudi) samodejni menjalnik. In ga tudi ni treba, saj je zanj treba doplačati. Poltretji tisočak v evrih. Je pa barvna kombinacija čudovita tako zunaj (sicer pa: katera pa ni?) kot znotraj: črna in rdeča kombinacija kokpita je preskušena športna kombinacija, Alcantara (tudi delček strešice nad merilniki) in rdeč trak na volanskem obroču ne puščajo neizpolnjenih želja.

Je pač take sorte avtomobil, da ga je prijetno le gledati in ogledovati. Ni edini, večina roadsterjev vleče poglede, a samo Abarth 124 Spider ima črna pokrova (serijsko, brez doplačila pa tudi v barvi karoserije). In pogled, ki ga je že leta 1966(!) vdahnil večni Pininfarina. Lahko bi sedel nekje v Agrigentu v nekem baru pri mizici ob cesti, s prekrižanimi nogami, sproščeno naslonjen nazaj in ga zadovoljno gledal.

Saj bi, a je še lepše sesti vanj, pognati stroj in se počasi odpeljati skozi topel, s soncem obsijani Koper, potem pa po cestah, za katere ne potrebuješ vinjete, preko zimskih meglic na Korenskem sedlu na Vršič v sneg in mraz. Le dva ovinka sta manjkala do vrha, ko letne gume niso zmogle več. Je bilo pa do tam uživaško.

Stabilizacijski ESC ni izklopljiv, a športni program mehanike vseeno dopušča nekaj zdrsa. Tudi zvok je takrat še nekoliko bolj odločen. Samodejni menjalnik dovoljuje ročno pretikanje z zavolanskimi ušesi in ravno trenutek pretikanja je tisti, ki je zvočno najbolj prijeten. Vzorec, kdaj se bo iz izpuha slišalo pokanje, je težko določiti. Ni programiran, vse deluje naravno. Največ možnosti za to je, da pohodite plin do konca in pretikate pri kakih 4.000 vrtljajih v minuti. Ali pa da se peljete po starem črnokalskem klancu navzdol brez plina in ga le tu in tam za hip dodate.

Motorni navor je za prostornino 1,4 litra, čeprav turbo, za maso dobre tone čudovit. Tudi na dobrem asfaltu zna vsaj do 3. prestave zmesti zadnji (pogonski) par koles: pri pravih vrtljajih (4.000) in pri pohojenem plinu je treba vsaj malo odvzeti volan, ker postane zadek, kot smo rekli v časih pretežno zadnjega pogona, zelo hiter. Iz ovinka v ovinek … Brez ‘pometanja’, ravno toliko, da mikro zdrsi zadka delno nadomestijo sukanje volana.

Ni težko. Volan je natančen in športno neposreden, vodenje koles dirkaško brezhibno, nihanja karoserije praktično ni. Z obema rokama na volanu se zdi Abarth 124 Spider stroj, narejen za uživanje tudi pri hitrostih, ki so na ali pod mejo omejitve. Ko sije jesensko sonce, ali ko se ponoči lesketa pomrznjena cesta.

Zvok, ki bi ga lahko poslušal vsak dan.

***

To je Abarth 124 Spider. Uživaška naprava, namenjena vsem letnim časom, vsem starostim in obema spoloma. Doziranje po lastnem okusu.

Vinko Kernc

Pohvale

+ faktor užitka

+ zvok motorja (izpuha)

+ videz zunanjosti in notranjosti

+ motor (navor)

+ pretikanje menjalnika

+ zapora diferenciala zadaj

+ podvozje in volan

+ lega na cesti

+ hitrost zlaganja strehe

+ kombinacija barv in materialov v notranjosti

+ hitro (tudi pri zagonu pod lediščem) in učinkovito gretje

+ merilnik temperature motornega olja

+ ogrevana sedeža

+ paket opreme (v splošnem)

+ krmilnik za infozabavni sistem

+ dober avdio sistem

+ ISOFIX na sovoznikovem sedežu

+ luči je moč povsem ugasniti

Graje

– le en učinkovit, a težko dostopen predal

– nima parkirnega pripomočka spredaj

– skop potovalni računalnik

– odsev v levem merilniku

Na kratko

Sploh ni pomembno, kako je prišlo do tega, da je danes Abarth 124 Spider in da je tak, kot je. Pomembno je, da uteleša duh in delo Carla Abartha in da ponuja vrhunske užitke v vožnji. In to tudi takrat, ko ne prekoračite hitrostne omejitve.

Cene

Abarth 124 Spider: 38.990 evrov

Abarth 124 Spider AUT: 41.490 evrov

Testni Abarth 124 Spider AUT: 43.830 evrov*

(*Z 2.000 evri popusta)

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 11° C – suha cesta – število prevoženih kilometrov 20.091 – menjalnik v položaju D – vklopljen običajen program vozne dinamike – gume Bridgestone Potenza Re-050A 205/45 R 17 W – digitalen prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.800/min: 3,7 l/100 km – 92 dB (4. prestava)

100 km/h, 1.800/min: 4,8 l/100 km – 95 dB

130 km/h, 2.200/min: 7,2 l/100 km – 95 dB

160 km/h, 2.900/min: 11,3 l/100 km – 100 dB

Testni krog: 10,1 l/100 km

Tehnični podatki (proizvajalec oziroma zastopnik)

Motor: 4-valjni – turbobencinski (nadtlak 2,5 bar) – posreden vbrizg – gibna prostornina 1.368 cm3 – največji navor 250 Nm pri 2.500/min – največja moč 125 kW (170 KM) pri 5.500/min

Pogon: samodejni menjalnik (6) – pogon zadaj

Vozna dinamika: običajna, Sport

Voz in obese: roadster – samonosna karoserija, 2 vrat, 2 sedeža – spredaj posamične obese, vzmetne noge, dvojna trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj prema z več vodili, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – volan z zobato letvijo, električen servo, 2,7 zavrtljaja med skrajnima točkama – gume Bridgestone Potenza Re-050A 205/45 R 17 W

Mere: dolžina 4.054 mm – širina 1.740 mm – višina 1.233 mm – medosna razdalja 2.310 mm – najmanjša razdalja od tal 141 mm – rajdni krog 9,4 m (med robniki) – notranja širina 1.325 mm – prtljažnik 140 dm3 – posoda za gorivo 45 l

Mase: vozilo 1.080 kg – dovoljena skupna obremenitev 180 kg – dovoljena obremenitev strehe: prtljažnik ni predviden

Zmogljivosti: največja hitrost 229 km/h – pospešek 0-100 km/h 6,9 s – poraba (kombiniran cikel) 6,6 l/100 km – izpust CO2 153 g/km

Foto: VK

*Štirje letni časi

Preberite tudi