5 let 5 let
Pet let je kratka doba. Ob vsakem novem letu ugotavljamo, kako je leto (pre)hitro minilo. Na drugi strani je v avtomobilski industriji to že... 5 let

Pet let je kratka doba. Ob vsakem novem letu ugotavljamo, kako je leto (pre)hitro minilo.

Na drugi strani je v avtomobilski industriji to že precej – marsikateri avtomobil izpred petih let danes ni več naprodaj.

***

Pred petimi leti sem nekako previdno in šablonsko napovedal pestro avtomobilsko leto (2013). Ker – katero pa ni? No, za Avtofil, ki je šel v ‘eter’ v drugi polovici januarja 2013, je bilo brez dvoma pestro in vroče.

Od tistega do tega trenutka ste na teh spletnih straneh lahko prebrali natanko 222 testov avtomobilov, to je v povprečju 44,4 testa na leto ali 0,85 testa na teden. Vsega skupaj je na Avtofilu preko 1.600 prispevkov. Več statistike morda kdaj drugič, sta pa že ta podatka za tako majhen medij spoštovanja vredna.

Marsikoga zgodovina ne zanima, a vsekakor velja, da ne sedanjosti ne prihodnosti ne bi bilo brez zgodovine. In stanje v nekem trenutku lahko pravilno razumeš le s poznavanjem zgodovine.

Tokratno ostro sokolovo oko najde zanimiv podatek. V že omenjenem prispevku sem med drugim zapisal, da so se pri Oplu že odzvali na govorice in sicer da jih PSA NE bo prevzel. No, zdaj vemo.

Povsem v slogu Nostradamusa sem zapisal tudi, da bo (v 2013) postalo jasno, ali bo Evropa zrela za elektromobile. No ja, zrela je morda že, a elektromobili še niso dovolj zreli zanjo.

Bili so časi krize. Morda je na napovedi znotraj avtomobilske industrije vplivalo tudi to dejstvo, a se vzorec pojavlja ves čas v bolj ali manj intenzivni obliki: napovedim ne gre verjeti. Vsaj vedno ne. Ni ga pa junaka, ki bi vedno vse napovedal prav.

Napovedi so lahko o velikih spremembah ali pa le o novih izdelkih. Prav slednje se zdijo na moč nehvaležne v nekoliko drugačni luči: drži sicer, da proizvajalec v sliki in besedi napovedan izdelek res ponudi trgu (saj ga vendarle zvečine napove tik pred prodajo), težava je v tem, da je (prav zato) jutri današnja novica že lanski sneg.

Ljudje imamo različne konjičke in tisti, ki ga zanima avtomobilizem, seveda spremlja novosti. Malo zaradi sebe, malo pa zato, da o tem poklepeta med prijatelji. Morda celo prvi prinese v družbo neko vest. Nič narobe. A jutri je na vrsti že nova vest. In če govoriš le o dnevnih avtomobilskih vesteh, na koncu (leta, ..) od tega nimaš nič ali zelo malo.

Ker je vedno treba delati selekcijo, smo se pri Avtofilu kmalu odločili, da dnevnim novicam namenimo le malo pozornosti. Več nam štejejo informacije z daljšim rokom trajanja kot so testi in poglobljeni tehnični prispevki. Dnevnim dogajanjem zato skušamo slediti s kolumnami (ali kot se v spletnem jeziku bolje sliši: z blogi), ki jih je – spet malo statistike – vključno s tole v tem času nastalo 282. Povprečno 56,4 na leto. Več kot ena na teden.

***

Ja, pet let je lahko tudi dolga doba. Otrok v tem času že dobro hodi in govori ter kritično misli. Tu nekje je tudi Avtofil.

Vinko Kernc

 


 

 


 

Privacy Preference Center